גרביים שנקלעו לסיטואציה, הפקה מ׳ווג׳ צרפת, פברואר 2019. צילום: Mark Kean

>>>
בזמן שהיינו עסוקות במלחמה ובחיים ובשילוב ביניהם, בעולם מקביל ניטשת מלחמה על גרביים:

A Sock War Is Afoot Between Millennials and Gen Z

מלחמה, לא פחות, כך מכריזה הכותרת בניו יורק טיימס.

תקציר הארועים: דור ה-z לא מאפשר יותר לגרוב גרביים שאינם גרבי crew, והמילניאלס, שמשום מה אכפת להם מדברים כאלה, נאלצים להפרד מגרבי ה-low-cut ankle שלהם (הגרביים שלא רואים כשאת נועלת סניקרס), אבל לא בלי מאבק.
הכתבה נפתחת בראיון עם נציגת דור ה-z, בת 22 המתגוררת בקווינס, שמספרת שבגלל הנאמנות לגרבי crew היא לא זוכרת מתי נחשפה לאחרונה למראה הקרסוליים של עצמה, ושאם היא תתקל בהם במקרה, היא עלולה להכנס להלם של ממש. נציג אחר של הדור (הפעם מסן דייגו) הגיב בעוצמה ובנחישות וזרק לפח את כל הגרביים הקצרים שלו: ״אני לא מכיר אף אחד שיש לו גרביים קצרים״, הוא מדווח מהשטח: ״חוץ מאבא שלי.״

בניו יורק טיימס מאבחנים שהמלחמה החלה – אני מקווה שאתן יושבות – באוקטובר.

מאז יריית הפתיחה העניינים רק התדרדרו: בילי אייליש צעדה על שטיח אדום בגרבי crew אדומים, בעוד שג׳ניפר לורנס ״נצפתה יוצאת מהבית באומץ בגרביים קצרים״ (צר לי לדווח שזו כותרת מה׳ווג׳ הבריטי).
״הגרביים שלך חושפות את הגיל שלך״, הכריזה הכותרת בוושינגטון פוסט, לצד תמונה של ג׳סטין ביבר בסניקרס וגרביים לא נראים (נחשו בן כמה הוא), ובאינדיפנדנט איבחנו את הארוע כולו כ״סינדרום גרביים רעיל״ (toxic sock syndrom): ״לא מצאתי גרביים באורך המתאים בכביסה״, מתוודה באומץ ראוי לציון הכתבת: ״גרבתי גרבי אימון קצרים והסתתרתי מאחורי השיחים כדי שאף נציג של דור ה-z לא יתפוס אותי״.
״המדינה במשבר״, הכריז דרק גאי (שכותב על בגדי גברים) בטוויטר, אחרי שהעלה סקר גרביים ממנו עלה שרוב העוקבים מעדיפים גרבי crew.
הסלמת הגרביים הגיעה אחרי שדור ה-z כבר לקח למילניאלס את הסקיני ואת הזכות לשביל בצד. עכשיו נראה שהמילניאלס, או לפחות חלקם, מוכנים להשיב מלחמה: ״תצטרכו לגרד את גרבי הקרסול מגופתי המתה״, מצוטט אחד מהם בכתבה בניו יורק טיימס, ובוושינגטון פוסט מצוטט יוצר תוכן ומפיק בן 29 שאומר: ״למה שאני ארצה להראות כמו ילד קטן?״, וגם: ״נראה לכם שאני מתכוון לקבל עצות אופנתיות ממישהו שנולד לפני דקה?״.

>>>
איפה כל זה פוגש אותנו, נציגות דור ה-x? ובכן, כנראה שבעיקר עם התהייה הרגעית איפה נמצא עכשיו מי שיסביר לנו מה זה גרבי crew.
מיד אחר כך נמשיך הלאה בחיינו ונגיד תודה אם מצאנו במגירה זוג גרביים תואם (לא משנה באיזה גובה).