בשעה טובה הגעתי לשלב בו אני מצליחה לקרוא. יותר מזה: הגעתי לשלב בו אני צריכה לקרוא. החדשות הפחות טובות: טריגרים. הם בכל מקום. גם ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס (אולי בעיקר ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס?). הפתרון: לקרוא ספרים שכבר קראתי, כאלה שאני יודעת בוודאות שיציפו את הגוף באוקסיטוצין ויעבירו אותי לשעה לעולם יציב ומלא תקווה. 

ב-2016 פרסמתי רשימת ספרים, סרטים וסדרות משפרי מצב רוח (אם לצטט את עצמי: המאפיין המרכזי של הספרים/סרטים/סדרות שמוצאים את דרכם לרשימה הוא שאין להם צד אפל. הרגשות המרכזיים שהם מעלים בך תוך כדי צפיה/קריאה הם חמימות ורצון לשפץ את הבית), ואני עדיין עומדת מאחורי הרשימה הזו, אז מתנצלת מראש אם אני חוזרת על עצמי (ספויילר: אני בת 51. וחצי. אני חוזרת על עצמי. זה מה שאני עושה):

/// ספרים

צרבת / נורה אפרון
מאז ומעולם. בתרגום החדש הוא נקרא צביטה בלב ולצערי הוא לא מצליח להפעיל עלי את אותו אפקט שמפעיל עלי התרגום הישן. מה שמביא אותי למחשבה שכנראה כל אחת מאיתנו צריכה רשימה מותאמת אישית ואולי מי שלא קראה את צרבת לראשונה בגיל 19 ומאז חזרה לקרוא אותו כל שנה, לא תקבל את האפקט המדוייק שאני מקבלת ממנו. 
אפשר גם את ״אני שונאת את הצוואר שלי״ ו״אני לא זוכרת כלום״, שני ספרים שהם אוסף של מאמרים/מחשבות של נורה אפרון. 
הנה עוד משהו שכתבתי על ׳צרבת׳ ללאשה לפני כמה שנים.

שנה הפכפכה / מלאני גידיאון
ספר צרות עולם ראשון המתרחש באיזור סן פרנסיסקו ומשופע בבעיות כמו כמה שקדים לאכול, מתי לחדש את ההחלקה ואיך לא להתעצבן על מי שעומדת לפנייך בתור בטריידר ג׳ו׳ז.

החיים ומה שלבשתי / שלי גרוס
כן חברות, הכנסתי את עצמי לרשימה. עוד סימן להתבגרות. גרסתי הצעירה יותר כתבה אותו מתוך תקווה שיהפוך להיות חפץ מעבר ולפחות בכל הקשור אלי כקוראת מדובר בהצלחה.

דרך האמן / ג׳וליה קמרון
ספר עיון שהפך לקלאסיקה ושמיועד לסייע בשיחרור האני היצירתי. ככזה הוא משופע בעצות מעשיות מהסוג שחיוני למי שזקוקה להפעלה כדי להרגיש מקורקעת (אל דאגה, מדובר בהפעלות מסוג כתיבת דפי בוקר או הקדשת זמן לבילוי רק עם עצמך).

עוד אופציות: כל הספרים של ג׳יין אוסטן. 
ספרים שאני אוהבת ומופיעים ברשימה המקורית אבל לא יעזרו ביקום הספציפי שנקלענו אליו מאז אוקטובר 2023: כל הספרים של קורט וונגוט והספרים של אדית וורטון. המטרה (שלי) כרגע היא להתמקד בספרים נטולי רוע אנושי.

/// סדרות (יותר נכון: סדרה)

גילמור גירלז
הסדרה המנחמת האולטימטיבית. ביקום סטארז הולו הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לך זה שישעו אותך מאוניברסיטת ייל כי נקלעת לארוע שכלל השאלת מפרשית או שתגלי ששם הרחוב שבו ממוקם מלון הבוטיק שלך שינה את שמו לשם מגעיל בעקבות גחמה של טיילור, ראש העיר והאיש הרע של העיירה (הכוונות שלו תמיד טובות).
אני חושבת שהילדים שלי כבר מבינים שכשהם מגיעים הביתה ומוצאים אותי (שוב) בבינג׳ בנות גילמור, כנראה שמשהו קרה.

/// סרטים
כל הסרטים של ננסי מאיירס. כולל הסרטים הפחות טובים של ננסי מאיירס (אין כזה דבר סרטים לא טובים של ננסי מאיירס) וכולל הסרט של הבת של ננסי מאיירס. אני לא יכולה לקחת אחריות על הסרטים שהיא עשתה באייטיז כי לא ראיתי אותם מאז האייטיז.
חלק מסרטי הניינטיז של נורה אפרון (החשודים הרגילים: כשהארי פגש את סאלי, נדודי שינה בסיאטל ויש לך הודעה. אולי בלי נדודי שינה בסיאטל – טריגרי מדי).

>>>
למי שמתנחמת דווקא בסרטי אסונות (אסונות טבע וחייזרים לא מעוררים את האימה שמעורר רוע אנושי), הנה רשימת ההמלצות מהסגרים.

>>>
עזרה ראשונה: האינטרו של גילמור גירלז