אביב נינוח אצל KAV | צילום: עמית אופר | איפור ושיער: גלי קרן | דוגמנית: דיאנה מיורי

>>>
שיוויון בתחום הנוחות
(התפרסם במקור בטור שלי בלאשה)

״בעולם אידיאלי, איך היית עולה לבמה, בטרנינג?
״לא, זה כיף להתלבש יפה. אבל מה שנשים עושות זה שהן מתלבשות יפה ולא נוח. אני רוצה שהסכנה ליפול על הבמה ולהתפדח עד עמקי נשמתי תהיה זהה לסכנה של עברי לידר. בלי המחטב והעקבים והגרביונים והריסים והשיער שלא יכול לזוז כי שמו לך ספריי.״

(מתוך ראיון עם איה כורם שהתפרסם במוסף שבעה לילות ב-19 לפברואר)

התקופה האחרונה, בה עברנו כולנו לטרנינגים, סיפקה הצצה ליום בו תישבר סוף סוף תקרת הזכוכית ונחיה בהרמוניה בעולם בו מתקיים שיוויון מגדרי בתחום הנוחות. איה כורם, שלא מעוניינת, ובצדק, ללבוש להופעות בגדים שמקשים עליה להיות אשת המקצוע הכי טובה שהיא יכולה או אפילו מסכנים את חייה, מצטרפת לסגנית נשיא ארה״ב, קאמלה האריס, שבוחרת להגיע באולסטאר כמעט לכל אירוע (היא נועלת אותם גם על השער של ׳ווג׳) לאמה תומפסון, שהגיעה בסטן סמית׳ טבעוניות לטקס קבלת תואר ממלכת אנגליה ב-2018, לדיילות שסירבו לעבוד כשהן נעולות בעקבים ולכל כוכבת שנצפתה יחפה על שטיחים אדומים בקאן.
אנחנו יותר יפות כשנוח לנו? אולי לא, אבל למי אכפת. אלה מאיתנו שנולדו עם הנטייה להתעקש על סבל מועט ככל האפשר איפה שאין בו צורך (בארון!), פיתחו עם הזמן שמיעה סלקטיבית והביקורת על העדר השקעה או הזנחה כבר עוברת לידן, אבל למי שהבחירה בנוחות היא מבחינתה עולם חדש, נציע גם שינוי מחשבתי: כשאת מוותרת על עקבים, בגדים צמודים מדי או שמלות קצרות מדי, את לא מורידה סטנדרטים, להפך: את דורשת מעצמך את המקסימום בתחום הנוחות, ובעולם הציפיות החברתיות שאנחנו חיות בו כרגע, זה יותר קשה ממה שזה נשמע.

תזכורת:

1. בגד לא אמור להוות סכנה לחייך או לעמוד השדרה שלך.
2. בגד אמור לאפשר לך לבצע בקלות מה שיותר ממגוון הפעולות שהגוף שלך יודע לעשות: ללכת, לשבת, לעמוד, לנהוג (ואני כותבת את זה בתור מי שפעם היה בבעלותה אוברול שאי אפשר היה לנהוג איתו), לנשום.
3. בגד אמור לשפר את מצבך התחושתי (קר לך? הוא אמור לחמם. חם לך? בהנחה שאת חייבת להיות לבושה ברגע הנתון, הוא אמור לסייע באיוורור) ולא להוסיף לו מימד של תעוקה (לגרד, למעוך, לצבוט).
4. בגד לא אמור לתפוס חלק גדול ממערכת ההפעלה שלך בזמן שאת לובשת אותו. יהיה נחמד ללבוש אותו ואז להעביר את היום בלי לחשוב עליו או להתחשב בו ובמגבלותיו.

>>>
את לא הכי יפה כשנוח לך, אבל לפחות נוח לך, וזה לא משהו לזלזל בו.
(מתוך החיים ומה שלבשתי, ספר שכתבתי בעצמי)

>>>
עוד תזכורת:
אין שום דבר, רק אהבה.