כיסויי מיטה מפורסמים, מלמעלה למטה:
כיסוי המיטה של ברנדה
כיסוי המיטה של קייטלין קלי ב-You've got mail
כיסוי המיטה של ריס ווית׳רספון ב-Home again
כיסוי המיטה של סאלי אולברייט בכשהארי פגש את סאלי

>>>
מה הסיפור עם כיסוי המיטה, התפרסם במקור בטור שלי בלאשה:

ממש לאחרונה ביקרתי באחת מחנויות המצעים החביבות עלי, כשבעלת החנות שאלה אותי אם אני משתמשת בכיסוי המיטה שקניתי שם. תשובתי הכנה היתה: רק כשאני מצלמת לאינסטגרם או כשבאים אורחים. כן, לא חשבתי על זה יותר מדי עד אותו רגע בו השאלה נזרקה לחלל האוויר, אבל אין ברירה אלא להודות: א. אני אישה שבבעלותה יותר מכיסוי מיטה אחד, ו-ב. למרות מה שצוין בסעיף א׳, אני אישה שפורשת את כיסוי המיטה על המיטה רק כשיש אורחים. לא שהאורחים מוזמנים לחדר השינה, חלילה. להפך, כשאחד מילדיי מודיע שחברים שלו מגיעים אלינו, אני מזדעקת: רק תסגרו את הדלת של חדר השינה שלנו! מה אני מסתירה בחדר השינה? שום דבר מיוחד, רק את העדרו של כיסוי מיטה ואת נוכחותה הכמעט קבועה של ערימת כביסה נקיה הממתינה לקיפול. כזו אני, מהדור הישן שבניו נוהגים להסתיר לא רק את הכביסה המלוכלכת שלהם, אלא גם את הכביסה הנקייה. תארו לעצמכן את תדהמתי עת ישבתי מול הפרק בהישרדות במהלכו ליטל סמדג׳ה וישראל אוגלבו רבו ביניהם בצעקות מעל סיר האורז כאילו הם במחלקת המטבחים באיקאה ולא ליד מדורת השבט. אבל אני גולשת מהדיון החשוב בנושא כיסויי המיטה. אם אתן שואלות את עצמכן למה בכלל להשקיע אנרגיה מיותרת בכיסויה של המיטה ביריעת בד ענקית שזה כל יעודה, אתן כנראה נהנות ממבנה אישיות בריא משלי, או שגדלתן בבית שבו הקפידו על כיסויי מיטה ועתה אתן חשות צורך למרוד בכל הבורגנות הזו. אני, לעומת זאת, גדלתי בבית בו היה מותר לקפוץ עם הנעליים על המצעים. על מיטת הוריי הלא מכוסה היו פתוחים דרך קבע עיתונים (עיתונים! דיו ליד המצעים!) ואם אני זוכרת נכון ולא מגזימה, בין הכריות היה ניתן למצוא כוס שבעבר הכילה קפה שחור ונשכחה שם. כתוצאה, אני הבעלים הגאה של אי אילו כיסויי מיטה שלכל אחד מהם סיפור מרגש (אני אחסוך מכן, אבל גם מירח הדבש שלנו – לפני עשרים שנה – חזרתי עם כיסוי מיטה).
יש הרבה סיבות לאהוב כיסויי מיטה:
1. אם המיטה מכוסה בכיסוי מיטה, אפשר להישכב עליה באמצע היום עם הבגדים (אם אין לך בעיה להישכב על המיטה של עצמך בג׳ינס שבילה בתחבורה הציבורית – באמת שאין לך צורך לתחזק מערכת יחסים עם כיסוי מיטה).
2. חדר השינה נראה הרבה יותר מסודר כשעל המיטה יש כיסוי מיטה.
3. כיסוי המיטה מאפשר לך לדמיין שאת חיה בסרט של ננסי מאיירס או של נורה אפרון.
4. כיסוי המיטה פוטוגני מאד, גם בפני עצמו וגם כמשטח להניח עליו ספר פתוח ואולי חלוק שנמצא שם כאילו במקרה (עוד פריט שאת קונה כדי להרגיש שאת חיה בסרט של ננסי מאיירס ואז לובשת אולי פעם אחת וגם זה בחורף).
5. כיסוי מיטה הוא סמל סטטוס. אם על המיטה שלך יש כיסוי מיטה זה אומר שאו שאת יכולה להעסיק מישהו שידאג שתמיד יהיה על המיטה כיסוי מיטה, או שיש לך את הזמן והפניות הרגשית לדאוג לזה בעצמך, ובכל מקרה: כיסוי המיטה גורם לך (כלומר לי) להרגיש שיש מבוגר אחראי בבית.

>>>

סצנה מתוך סרט נטפליקס (רואים לפי הצבעים שזו הפקה של נטפליקס) שהפסקתי לראות אחרי עשר דקות:
חברותיה של גיבורת הקומדיה הרומנטית אחרי שיעור יוגה מרענן: אבל מה את יודעת על הבחור הזה?
גיבורת הקודמיה הרומנטית, בלונדינית רזה, נגישה ומעט נוירוטית: שהוא רוצה ילדים ושיש לו כיסוי מיטה.
מ.ש.ל

>>>
You’re high-maintenance, but you think you’re low-maintenance

סצנה שמתבקש לצפות בה כשאת יושבת על כיסוי המיטה שלך: