עשרה דברים שאימצתי משני ספרי סידור חדשים:
(התפרסם במקור בטור שלי בלאשה)

אני לא יכולה להגיד שאני אוהבת לסדר כמו שאני אוהבת שמסודר. אם כי, כשחושבים על זה, גם פעולת הסידור עצמה יכולה לשמח כשאני במצב הרוח הנכון. שני ספרי סידור חדשים מצאו חן בעיניי כבר בזכות שמם: ״הכל בסדר – המדריך לסידור ואירגון המטבח והחיים״ של שי-לי ליפא (בהוצאת ידיעות), ו״זן ואמנות ניקיון הבית והלב״ של שוקיי מצומוטו (הוצאת הכורסא, תרגום: שרית עברני).
אחרי הכל, מי לא רוצה לארגן את החיים או לנקות את הלב? הנה עשרה דברים שאימצתי מהם:

1. אין טעם לטפח אוסף של תבלינים. הם לא משתפרים עם הזמן. כדאי להחזיק במטבח רק תבלינים שנמצאים בשימוש יומיומי, ואם צריך תבלין מיוחד לטובת הרפתקה קולינרית נקודתית, קונים ממש מעט (שי-לי ליפא).
2. לארגן במטבח פינת בוקר לטובת התחלה טובה של היום. מה יהיה בפינה הזו? מכונת קפה, טוסטר, ספלי הקפה שאתן אוהבות, בלנדר (שי-לי ליפא).
3. מספיק סט סכום אחד, גם ליומיום וגם לאירוח (מי ששומר על כשרות צריך שניים שלושה סטים), ואם אתן לא סטייליסטיות מזון, אין טעם להשאיר במגירה כפיות שירשתן מהשותפה שלכן בדירה לפני עשרים שנה (שי-לי ליפא).
4. ממש כמו בארון הבגדים, מה שלא רואים, לא יהיה בשימוש. כלומר: כדאי לא להניח חפצים בשכבות (שי-לי ליפא).
5. אחרי טיגון, מרתיחים על הגז סיר קטן עם מקל קינמון וכמה קליפות לימון או תפוז. זה פותר את עניין הריח (שי-לי ליפא).
6. לסדר דבר ראשון בבוקר. כקוראת נלהבת של ספרי עזרה עצמית, אני כבר יודעת שרצוי לסדר את המיטה בבוקר. שני הספרים ממליצים על שעות הבוקר כשעות המתאימות ביותר לסידור. אני אסתפק (בינתיים) באירגון קליל של שולחן העבודה לפני שמתחילים לעבוד.
7. לפתוח את החלונות כשמנקים, לא משנה מה מזג האוויר: ״כשחם, צריך להיות חם. כשקר, צריך להיות קר.״ (שוקיי מצומוטו).
8. פתחתן מגירה? תסגרו אותה. גם אם אנחנו באמצע הבישול, סוגרים כל דבר שפותחים. לא רק כדי למנוע כניסת אבק, אלא כדי לשמור על לב מסודר ונקי. (שוקיי מצומוטו).
9. גיהוץ כפתרון לקמטים. לא רק של הבגדים. לדברי שוקיי מצומוטו אפשר למצוא במנזר בני תשעים עם פנים חלקים מקמטים. מה הסוד שלהם? הם מגהצים. גיהוץ שומר על הלב רענן וצעיר, והגוף משקף את הלב.
10. ״כמה מתלמידיו של הבודהה הגיעו להארה בזמן שעסקו במלאכת הטיאטוא״ (שוקיי מצומוטו). לקחתי על עצמי לבדוק אם זה עובד גם עם דייסון. אדווח.

>>>
״החיים הם מגרש אימונים יומיומי, וכולנו מורכבים מפעולותינו, מבחירותינו וממעשינו. אם חיים בהיסח הדעת, התודעה הופכה עכורה, אך אם מנסים לחיות באופן מודע היא עשויה להיטהר שוב.״
שוקיי מצומוטו, בהקדמה של זן ואמנות ניקיון הלב והבית

>>>
If it takes time To get to you, I’ll get to you