8

5

4

7

1

משהו שכתבתי ללאשה כשנפרדנו מדילן מקיי (כלומר מלוק פרי):

חברות, האהבה הראשונה שלנו מתה

בחייה של כל בחורה שהתבגרה בניינטיז מגיע הרגע שבו היא מבינה שהיא כבר לא תצא עם דילן מקייי. מכל מיני סיבות שוליות, כמו: הוא גר בברלי הילס והיא באיזור השרון, הוא בעניין של בלונדיניות ולה יש שיער כהה, היא ממילא התחתנה מזמן עם מישהו אחר. היא בת 47. דילן מקיי הוא בכלל דמות פיקטיבית. והכי גרוע: דילן מקיי מת. כמובן שלא דילן מקיי מת, אלא לוק פרי, השחקן שגילם אותו. מת בגיל צעיר מדי מוקף בילדיו, ארוסתו, אשתו לשעבר, הוריו, הוריו החורגים. במותו של לוק פרי קיבל דילן מקיי את כל מה שהוא אי פעם חיפש: משפחה.

ודילן מקיי לא באמת יכול למות. הוא היה הכוכב הגדול של סדרה גדולה. סדרה שהמקום שלה בחיינו היה כל כך מהותי, שלפעמים אני נזכרת בדברים שקרו לי ומגלה מאוחר מדי שהם לא קרו לי, הם קרו לקיילי טיילור.

הסדרה היתה מושלמת (בעונות הראשונות) ודילן היה הבחור המושלם, התגלמות כל מה שקול. כזה שבגיל שבע עשרה את מאוהבת בו, ובגיל 47 את מבינה שכל הזמן הזה בעצם רצית להיות הוא: אישיות עצמאית עם הרבה כסף שלא נותנת לשום הסחת דעת חיצונית לבלבל אותה.

הנה כמה שיעורים שלמדנו מדילן מקיי ולא נשכח לעולם:

1. אין דבר יותר קולי מלקרוא. בפרק השני של העונה הראשונה דמותו של דילן מקיי חורכת את המסך לראשונה ומשנה את חיי כולנו לנצח. הוא קורא את אסופת עבודותיו של לורד ביירון. כשברנדון, הילד החדש בשכונה, תוהה לגבי חומר הקריאה, דילן עונה בתיאור המיוחס לביירון: Mad, bad, and dangerous to know. זה היה הוא, הוא אומר, וזה אני. הרפרנס התרבותי מרחף גבוה מעל ברנדון וולש ומגיע למקום הנכון: ללב של כל חובבת קריאה מסביב לעולם.
2. אם יש דבר יותר קולי מלקרוא, זה לגלוש. דילן יודע מה חשוב: הוא יודע שבשעתיים של גלישה הוא ילמד יותר על פיזיקה ואיזון מאשר בשמונה שעות בבית הספר.
3. שום דבר לא מחכה לך בפריז. כשברנדה ודונה טסות לפריז, דילן נשאר מאחור עם קלי. כולנו יודעות איך זה נגמר.
4. צדקנות היא אסון, ובגד הים היחיד שאת צריכה הוא בגד ים שלם שחור. הסצנה הכי רומנטית ששודרה אי פעם בטלוויזיה היא הסצנה בה דילן בוחר בקלי. היא נקראת סצנת הבריכה. היא מתרחשת אחרי ארוחת הערב עם אביו של דילן, האסיר המשוחרר. ההורים של ברנדה לא הרשו לה לבוא, כי הם, ובכן, צדקנים. קלי באה לבושה בבגד ים שלם שחור. מ.ש.ל
5. ניפגש גם בגילגול הבא. דילק מקיי האמין בגילגולי נשמות. גם אנחנו, ואנחנו יודעות שגם בגילגול הבא ייצא לנו לפגוש את דילן מקיי.

>>>
אגב, לאחרונה גיליתי שדילן בכלל לא גר בברלי הילס. הבית שהצטלם בתפקיד ביתו של דילן ממוקם באלטדנה (כתובת מדויקת, למקרה שאתן בסביבה: 1605 East Altadena Drive), צפונית לפסדינה. נסיעה של שעה ורבע מהתיכון בבברלי הילס (בדקתי).

>>>
הכינו את הממחטות