לרגל חגיגות שבוע הספר שנדחו, הנה עשרה ציטוטים מהספר האהוב עלי בעולם, החיים ומה שלבשתי:

אבל רגע, זה לא מובן מאליו שהספר שכתבתי הוא גם הספר האהוב עלי. למעשה (יש מי שתקרא לזה סיפור אישי עם הרבה יותר מדי מידע) כשהוא עמד לצאת לא הייתי מסוגלת לפתוח אותו. הייתי בטוחה שמדובר בטעות, שלא לומר קונספירציה: כן, היה רגע בזמן בו הגעתי למסקנה ההגיונית שהספר יוצא לאור רק כי מישהו בכתר זומם להביך אותי בציבור. אני זוכרת ששאלתי את ענת לב אדלר אם היא מסוגלת לפתוח ולקרוא שוב את ״כותבת ומוחקת אהבה״. היא אמרה לי: בטח, זה הספר האהוב עלי. והנה, הלא יאומן קרה וזה קרה גם לי. הספר שכתבתי הפך להיות הספר האהוב עלי (אחרי הכל, זה ספר בהתאמה אישית).
אם כי אני עדיין חולמת על מהדורה שתכלול הסברים, סיפורים מאחורי הקלעים, המלצות דילוג על עמודים והדגשות של ציטוטים נבחרים.

הנה עשרה מהם:

01
אחת השאלות היותר מסובכות (למי שמתעסקת באופנה. לשאר העולם יש פטור) היא: מה סגנון הלבוש שלך. גם מי שיודעת פחות או יותר מה סגנון הלבוש שלה לרוב לא מצליחה לצאת מזה בחן. אחרי כמה עשורים של התלבשות הצלחתי לנסח סוף סוף את התשובה שלי. הנה היא: אני מתלבשת כך שלעולם לא אחמיץ הזדמנות לשנת צהריים.

02
״אז מה, תדלגי על ארוחה?״ היא מחייכת חצי חיוך. זו בדיחה פנימית: כל החברות שלי יודעות שאני אף פעם לא מדלגת על ארוחות. למעשה הפעם היחידה שדילגתי על ארוחה היתה ב-2002, כשהתחלתי עבודה חדשה וגיליתי מאוחר מדי שכולם הלכו כאיש אחד לאכול ארוחת צהריים ואף אחד לא הזמין אותי להצטרף.

03
כבוד עצמי הוא לעולם השחור החדש.

04
ה״את לא ישנה מספיק״ של הקוסמטיקאיות היא המקבילה ל״מישהו פעם שבר לך את הלב״ של הקוראות בקפה.

05
״כשהבית מתלכלך,״ נהג אבינו לומר, ״סימן שהגיע הזמן לעמעם את התאורה.״

06
אנחנו מנסים לעשות את מה שאף אדם לא הצליח לעשות לפנינו: אנחנו מנסים לחיות ממשכורת של עיתונאית.

07
אני לא החברה המתאימה לשעות מצוקה. כדי לטשטש את העובדה הזו אני דבקה באג׳נדה לפיה חברים אמיתיים נמדדים בשעת הצלחה. כל אחד יכול לסייע בשעת משבר, אני אומרת תמיד, אבל תראו לי אנשים שיודעים באמת לפרגן כשאתם מצליחים יותר מהם.

08
״היא גם התרשמה שלילדים שלך יש כינים.״
״ברור שיש להם כינים. הם ילדים חברותיים. גם לילדים שלך יש.״
״זה נכון, אבל אמרתי לה שהם נדבקו מהילדים שלך.״

09
״מה זאת אומרת טוב מכדי להיות אמיתי? אני לא מאמינה שאני שומעת את המשפט הזה יוצא מהפה שלך. דווקא מהפה שלך. את לא האישה שמאמינה שאפשר למצוא אהבת אמת בתכנית ׳הרווקה׳?״

10
והמשפט האחרון בספר, כי אחרי חמש שנים זה כבר לא ספוילר (זה בכל מקרה לא ספוילר):

כשנסגרת דלת, נפתח חלון. אם כי יונתן אומר שזה הפוך. הוא אומר שקודם נפתח החלון ואז נכנסת רוח פרצים שגורמת לדלת להיטרק. רעש הטריקה אולי גורם לנו לשים לב שהחלון פתוח, אבל החלון היה פתוח כל הזמן.

>>>
אגב, לכבוד שבוע הספר שנדחה, כל האתר של כתר בחצי מחיר.

>>>
בטח לא שמתן לב שלא יצא לי לחגוג לבלוג יום הולדת השנה (הבלוג חגגה יום הולדת 13). אז לכבוד יום הולדת 13 וחצי, הנה שיר החגיגות המסורתי שכולל איחול לכוחות על:

THE POWER TO BE
THE POWER TO GIVE
THE POWER TO SEE