מעמוד האינסטגרם ageism is never in style

עלי וגם עלייך רואים את השנים
הגעתי לגיל בו באופן משונה כל בני גילי נראים מבוגרים ורק אני, בדרך נס ממש, לא השתניתי בכלל.
בפוסט: שתי תופעות הקשורות לנושא ותובנה מתמשכת אחת. הנה זה:

01
בוקר טוב לג׳ניפר אניסטון שהצטרפה למועדון הנשים שלא חושבות ש״את נראית טוב לגילך״ זו מחמאה. המועדון המצומצם כולל אותי, ואני מניחה שעוד אי אילו נשים שכן המראיינת של ה׳ווג׳ הבריטי שהוציאה מאניסטון את ההצהרה ששברה את האינטרנט (״זה משגע אותי, אני לא יכולה לסבול את זה״) הקדימה ואמרה שהיא וחברותיה מנהלות דיון סביב משמעותו של הביטוי. בעוד שהן היו מעדיפות שיגידו שהן נראות טוב, נקודה, ללא קונטקסט של ותק על הכדור, הרי שאני מקשיבה לסאבטקסט, והסאבטקסט של ״את נראית טוב לגילך״ הוא קודם כל: את נראית צעירה לגילך. משפט שהוא אחיו של ״את לא נראית במידה 46״. מה זאת אומרת אני לא נראית בגילי או לא נראית במידה 46, אלה עובדות, ונכון שאנחנו חיות בתקופה בה עובדות איבדו את משמעותן, אבל מה הטעם להתווכח עם אדם שזה עתה אמר לנו בן כמה הוא או איזו מידה הוא לובש? ככה זה, הגיהנום הוא הזולת ולפעמים בחורה רוצה להגיד לזרים שהם נראים טוב לאיי קיו שלהם.
אבל אני גולשת כשכל מה שרציתי זה לומר ש: להגיד על ג׳ניפר אניסטון שהיא נראית טוב לגילה זה לא להגיד שום דבר. ג׳ניפר אניסטון תמיד נראתה טוב. לגילה. גם כשהיינו בנות עשרים ומשהו היא נראתה טוב לגילה ואני אומרת את זה כבת גילה. 

02
בזמן שג׳ניפר אניסטון מתלוננת על המחמאה המפוקפקת, בעמוד האינסטגרם ageism is never in style, פועלות לקידום ההאשטג #ilookmyage. כלומר: אני נראית בגילי. הקמפיין מעודד נשים להצטלם, לציין בנות כמה הן ולהצהיר שהן נראות בגילן.
הסבאטקסט: אין כזה דבר ״נראית בגילי״, אני חיה כך וכך שנים (עובדה) וככה אני נראית (עובדה).

03
כמובטח, תובנה מתמשכת:
״את נראית צעירה לגילך״ זו לא מחמאה. ואני אסביר:
1. כשאנשים מתייחסים לאיך שאת נראית לפי סרגל גילי, הם מדברים על עצמם, לא עלייך.
2. כשהם מזהים אותך כצעירה מכפי גילך הם בעצם מנסים להחליט אם את אמורה לייעץ להם או שהם יכולים להיות מורי הדרך שלך בדבר הזה שנקרא החיים. מכיון שאין לי שום עניין בעצות מזרים, לא נותר לי אלא להתפלל שהם יזהו אותי כמבוגרת או לפחות כמבוגרת מהם.

>>>
תזכורת מפוסט מהעבר:
כדי לא להשאיר את הנושא לגמרי בידי המזל, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לא ליפול למלכודת ה״את נראית צעירה לגילך״. פירוט – הכולל חולצות פשתן – במבחר פוסטים ישנים, למשל:
לכוון גבוה, או: כך תראי בגילך
בת כמה אני נראית לך
ארבע שנים בלי לצבוע את השיער, מסקנות ביניים

>>>
Well something's lost, but something's gained
In living every day