— פוסט המלצות והנחות בשיתוף דרמלוג׳יקה —

תקציר הפרקים הקודמים: דרמלוג׳יקה, המותג הקליפורני הותיק (הוקם על ידי ג׳יין וורוונד ב-1986) הוא בין חברות הקוסמטיקה היחידות שאני נאמנה להן כבר שנים ארוכות. זה מותג מבוסס מדע, טבעוני מיום הקמתו (המוצרים מעולם לא נוסו על בעלי חיים). מההתחלה המוצרים לא מכילים חומרי צבע וריח סינתטיים, אלכוהול, מיקרופלסטיק, sls, שמן מינרלי, לנולין ופרבנים. הם גם נטולי גלוטן, הפלסטיק באריזות הוחלף בחומרים צמחיים, הקופסאות ממוחזרות, ואחד התנאים לעבודה עם המותג (אם אתן ספקים) היא הוכחת ייעול וצימצום נזקי זיהום אוויר ופליטת פחמן. 

We're not pretty. Or beautiful. Or pampering. Or luxury
(מהאתר של דרמלוג׳יקה)

>>>
לקראת שיתוף הפעולה החורפי שלנו התישבתי עם ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית ההדרכה של דרמלוגי'קה ישראל, לשיחה על עור מיובש ובסטרס – שתי בעיות מרכזיות שמספקים לנו המצב ומזג האוויר.

שניה לפני ההסברים של ליאת, הנה הקוד וההנחה לטובת מי שיודעת בדיוק מה היא רוצה ומעדיפה להתקדם:
הנחה: 10% הנחה על כל האתר עם הקוד SHELLY10 עד יום חמישי, 28/12, בחצות.
מתנה: מי שייצא לה לקנות ביותר מ-450 שקל תקבל במתנה גם שלישיית מוצרים מוקטנים ממש שווים: סופר ריץ׳ ריפייר (קרם עשיר לעור יבש, 10 מ״ל), סרום סירקולייר הידרשן (סרום לחות, 3 מ״ל) ומסכת מולטי ויטמין (מסכת החייאה לעור, 10 מ״ל).
שימו לב: לא תראו את המתנה בסל, אבל היא תגיע. כדאי גם לציין בהזמנה גיל ומצב עור כדי שיתאימו לכן דוגמיות רלוונטיות.
למי שרוצה: לינק מרוכז להמלצות שלי.

>>>
יובש, סטרס ועור הפנים
למכת הסטרס שמלווה את כולנו בגלל המלחמה נוספו עכשיו גם תלאות מזג האוויר – הקור עצמו והנמסיס מספר אחת (שלי): חימום מהסוג המייבש.
ליאת אומרת: ״העונה הזו היא לא פיקניק לאנשים שסובלים ממחלות בעור כמו סבוריאה, אסטמה של העור, פסוריאזיס. כל אלה מתפרצות עכשיו. גם לאנשים עם עור בריא בדרך כלל המצב הוא טריגר לשינויים ואין מצב רוח או זמן לטפל ולתחזק.״

כשיש ספק, תוסיפו לחות
בגילי כבר יכולתי לנחש שהבסיס לרוב מצוקות העור שלנו הוא אובדן לחות: ״המודעות לשתיית מים עלתה מאד, אבל כשזה מגיע לעור זה לא מספיק כי החומצה ההיאלורונית היא המים של העור, והיכולת שלנו לייצר אותה הולכת ופוחתת. זה קורה באופן טבעי עם הגיל, אבל נפוץ גם בגילאים צעירים יותר, לרוב בגלל התעסקות יתר. נגיד בגלל שימוש בסבונים אגרסיביים או שימוש בחומצות ורטינול (לא צריך לוותר עליהם, כי הם מטפלים בבעיות ספציפיות, אבל כשמשתמשים בהם צריך לשלב גם טיפול משקם לשכבת ההגנה הטבעית אחרת נוצר נזק מתמשך)".

שגרת טיפוח תאורטית לעור מיובש/בסטרס, המתכון:
שלב ראשון: ניקוי עדין עם מים מאד פושרים.
שלב שני: יצירת מעטפת הגנה עם מוצר שמכיל חומצה היאלורונית (במבנה מולקולרי קטן לטובת ספיגה) וחומרים מלחחים (נגיד: סרום).
שלב שלישי: לעטוף הכל בתכשיר שמכיל חומצה היאלורונית במולוקלות גדולות כדי למנוע אובדן לחות (נגיד: קרם לחות).
שלב רביעי: קרם הגנה.

אם יש לכן עור יבש ולא מיובש, עדיף לפנות לדרמתרפיסטית לטובת המלצות אישיות. עור מיובש הוא עור שבמקור הוא עור רגיל, שומני או מעורב שכרגע השכבות העליונות שלו מיובשות בגלל פגיעה בשכבת ההגנה (נאשים את הגיל, מזג האוויר, הסטרס או נזקים אחרים). זה מצב ולא סוג עור. כשהעור מיובש יש עלייה ברגישות (מתבטא בהפתעות כמו גירודים ואדמומיות).

דברים שלא קשורים לשגרת הטיפוח ושכדאי לעשות לטובת המאבק בסטרס:
1. נשימות עמוקות. אפשר גם לקרוא לזה מדיטציה.
2. להמריץ את מחזור הדם: הליכה, עיסוי קרקפת, אבן גואה שה, יוגה לפנים. מה שעובד.
3. תה מרגיע במקום קפה, בעיקר בערב (הייתי אומרת גם אמבטיה, אבל לשכב במים ולחכות לאזעקה זה לא דבר מרגיע).
4. כמה טיפות לוונדר על הכרית לפני השינה.

על השולחן של ליאת: נבחרת לטיפול ביובש וסטרס

>>>
ההמלצות שלי:

סן פלגרינו לעור (או: תוספת לחות מרוכזת)


אויל טו פואם – מוצר הניקוי החדש של דרמלוגי׳קה. הוא על בסיס ג׳ל ועושה את העבודה של ניקוי דו שלבי בשלב אחד, כולל הסרת איפור וקרם הגנה.
תרסיס לחות לעור יבש ומיובש. אחרי הניקוי ולפני כל שלב נוסף, אפשר גם לשים בתיק ולהשתמש במשך היום לסיוע בחדרים סגורים ומחוממים.
קרם לחות עדין שנספג כל כך בקלות שהוא מצוין לספורטאים ולנשים בגיל המעבר (כלומר נשים בגיל המעבר שסובלות מחום).
סרום חומצה היאלורונית לטיפול בעור מיובש (זה הסרום שמופיע בגרסה מוקטנת במתנה למי שתקנה ביותר מ-450 שקל)

לחות, אבל גם הרגעה (למי שהעור שלה גם רגיש ולא רק מיובש)

– תרסיס מרגיע לעור רגיש ואדמומי. מסדרת ultracalming שהיא הסדרה החביבה עלי בדרמלוגי׳קה. תרסיס שמוסיף לחות אבל גם מטפל ברגישויות ודלקות העור. אפשר להשתמש בו על עור הגוף כשיש איזה גירוי, כוויה או אחרי פילינג או הסרת שיער. מתאים גם להקלה על רוזיצאה, אסטמה של העור ושאר מצוקות.
– הפייבוריט הנצחי שלי. קרם לחות מרגיע על בסיס ג׳ל, הכי קליל ונעים, אבל חוץ מלהיות נעים, להוסיף לחות ולתת לעור מגע קטיפתי הוא גם מכיל חומצה היאלרונית להגנה והרגעה. 
– פילינג שיבולת שועל. נכון שאני משבט פילנינג האורז באופן מסורתי, אבל בימים קשים מתאים פילינג עדין ומרגיע. כן, זה פילינג מרגיע, בזכות העובדה שהמוא מכיל חומרים כמו שיבולת שועל וחלב קוקוס. 
– סרום מרוכז לעור רגיש ואדמומי, גם הוא מסדרת ultracalming. מחזק את שכבת ההגנה הטבעית ומפחית באופן דרמטי יובש. 6 טיפות (שמשפשפים בין הידיים) אמורות להספיק לפנים ולצוואר.

זו שגרת הבוקר שלי כרגע: ניקוי עם קלין טו פואם, ואז תרסיס + סרום + לחות, שלושתם מסדרת ultracalming.

אי אפשר בלי

קרם לילה במרקם דומה לזה של קרם הלחות החביב עלי ליום. בזכות השמנים הארומתיים אמורה להיות לו גם השפעה טובה על השינה.
פילינג ביתי עם תוצאות מקצועיות, הכי קרוב לטיפול אצל קוסמטיקאית כשאין לך זמן וכוח או אישיות שהולכת לקוסמטיקאיות.
הפילינג אורז. מוצר הדגל שקשה להיגמל ממנו. הנה, גם קורטני קוקס בעניין.

אחרון ודי: אם יש לכן בבית בני נוער שהמצב גרם לבעיות בעור שלהם, כדאי לבדוק את קטגוריית Clear Start. ערכת ההתנסות הזו היא דרך טובה לבדוק אם יש כימיה.

>>>
עוד משהו להרגעה: ראיין גוסלינג ומרק רונסון בגרסת קריסמס ל-I'm just Ken (השיר מתחיל אחרי דקה וחצי בערך)