סידסה באבט קנודסן, שמגלמת את בירגיטה ניבורג בבורגן, בהפקה למגזין borsen pleasure. צילום: Jonas Bie סטיילינג: Pernille Rosenkilde

>>>
שיחזור מהארכיון: טור שהופיע בלאשה ובבלוג לפני שנתיים, ואבד במעבר לאתר החדש. הנה הוא:

זה גם החום וגם הלחות

בעונה החדשה של בורגן (בנטפליקס) שמתרחשת כעשור אחרי העונות הראשונות, בירגיטה ניבורג שלנו מתמודדת עם תפקיד שרת החוץ במקביל לתופעות של גיל המעבר. למעשה גיל המעבר של בירגיטה הוא הדמות החביבה עלי בעונה. מה אומר לכן, נעים לשבת על הספה במידל איסט ביולי ולראות אישה שחם לה בקופנהגן. כן, צרת רבים נחמת טיפשים. קיראו לי טיפשה, מה אכפת לי, אבל בירגיטה היא אחות, לא כמו החברה – בת גילי – שהסתכלה לי בעיניים השבוע בעודה אומרת את המשפט: אני אדם שנעים לו להיכנס לאוטו באוגוסט. אני יודעת שהיא לא משקרת, אני מודעת לעובדה שלאנשים שונים העדפות שונות בתחום הטמפרטורה. אני אפילו נשואה לאדם כזה, זה שיושב במרפסת כשהאוויר מסביבו עומד ומנסה לבשל אותו בבישול איטי ואומר: איזו רוח נעימה. צפו בו, יושב מולי בבית קפה בערב תל אביבי מהביל, שוקל להזמין מאכל קדירה מנחם. אני מסתכלת מסביב, בית הקפה מלא באנשים והוא היחיד שלא מזיע. כנראה הודות לעובדה שגדל במדבר. גם הוא בן חמישים (ושלוש), גם הוא הקפיד בשנתיים האחרונות על דיאטה הכוללת פיצה וגלידה על בסיס כמעט יומי, אבל איכשהו הוא לא נדרש לשלם על רגעי התהילה האלה בזיעה.
אני, מאידך, היא זו שמבקשת להדליק את המזגן בפילטיס. אני זו שאומרת לנהג המונית: זה כל מה שהמזגן שלך מסוגל לתת לי? אני בטוחה שנצליח להוציא ממנו יותר.
לפחות אני יודעת שאין בנמצא בגד שיעזור לי לצלוח את התופת. The only way out is through, כמו שאומרים בפינטרסט. אני לא יכולה גם להישאר בקיץ בארץ וגם לצפות שיהיה לי נעים, הדבר היחיד שאני יכולה לעשות זה להראות כאילו נעים לי.
כן, לכאן התדרדרתי: וויתרתי על השאיפה לנעימות ועתה אני מתרכזת בלהראות רעננה. לא מדובר פה במקרה קלאסי של פייק איט אנטיל יו מייק איט. אין לי שום כוונה להצליח להיות רעננה, אני לא הפתיה שהייתי פעם, זו שעוקבת אחרי המלצות במגזינים ומכניסה קרם עיניים למקרר וחולטת נענע לטובת צינון מבפנים. היום אני מתמקדת בלצלוח את החודשים הקרובים עם מה שפחות רגעים בהם אני נראית כאילו זה עתה יצאתי מתוכנית הסחיטה במכונה.

איך להראות רעננה בלי להיות רעננה:
1. ללבוש בגדים שנראים רעננים. כלומר: גופיה ומכנסיים קצרים אולי חושפים יותר עור ונותנים לך אשליה של אוויר, אבל מדובר בשיפור של מקסימום עשרים אחוז בהתקררות, ובהעלאה של שמונים אחוז במראה הלח, בעוד שבגדי פשתן דקיקים בגוונים בהירים עוזרים לך להראות כאילו נעים לך. לא נעים לך, את עולה באש, וזה הזמן להיזכר בבירגיטה. מה בירגיטה עושה כשחם לה? מתנגבת וממשיכה הלאה.
2. להרחיק את השיער מהפנים. השאיפה להשגת עור בגימור מט ושיער שלא נראה כאילו הוא בעיצומו של התקף חרדה תחכה לנובמבר. בינתיים נייצר הפרדה בין עור הפנים לשיער כדי לא להחמיר את המצב.
3. גוונים בהירים. גוונים טבעיים או בהירים יגרמו לכל העסק להראות פחות מבעבע.
4. פחות איפור. זה דבר אחד להראות לחה ודבר אחר לאמץ מראה עוגתי-ביצתי. 
5. פחות תכשיטים. פחות זו מילת המפתח. פחות אקססוריז, פחות שכבות. במקרה הזה גם נראה קלילות יותר, וגם נהנה מהעובדה שאנחנו נעות בעולם עם פחות מטען. אה, ואם אפשר לנוע פחות בעולם (לפחות בשעות החמות), גם זה יעזור בהשגת מראה רענן.

>>>
את ואני למדנו כבר לצוף
מאתים מטר מעל פני הים