תכירו את Latoure, אתר המאגד מותגי אופנה בת-קיימא מכל העולם

>>>
כמה מילים מיובל ברקן, מי שעומדת מאחורי Latoure:

מה את מציעה למתלבשת שהסביבה חשובה לה?
בשלוש מילים: דעי את המותג. תכירי את המוצר. הרבה קניות נעשות דרך חנויות אינטרנטיות וזה מרחב נהדר ששם הרבה דגש על תוכן. בקליק אחד אפשר לקרוא את הסיפור של המותג ובדרך כלל יש גם תיאור של המוצרים. המידע נגיש וזמין ואפשר להשתדל קצת יותר לחקור את המוצר ולנסות להתחבר אליו לא רק מתוך אהבה לעיצוב.

איך הגעת לתחום?
איכות הסביבה זה נושא שמעסיק אותי הרבה שנים. אני לא משתמשת בשקיות, קופסאות או בקבוקי פלטסיק. עם התהליך לעבר בניית אורח חיים אקולוגי נחשפתי לסרט The True Cost שהציג לי פן מתחום האופנה שלא הכרתי. הסודות של תעשיית האופנה הובילו אותי לחקור את הנושא ברצינות, מה שרק הרחיב את הרצון שלי להנגיש אופנה בת קיימא לקהל הישראלי.

איך מתחילים?
בעיניי הדבר הכי חשוב הוא להאט. אנחנו ממהרים כל הזמן, מפספסים את המטרות החשובות בחיים ולא מצליחים לקבל החלטות ממקום מודע. אנחנו צריכים להתמקד בעצמנו, בחיים שלנו ובמה שעושה לנו טוב. אם בחרנו להתחדש, אז לעשות את זה באופן שקול ומודע, לבחור באיכות, להעדיף בדים טבעיים והכי מומלץ להתפנק בבגדים מבדים אורגניים.

>>>

הזמנתי מהאתר את הז׳קט של Veryan, מותג של אופנה איטית ובת קיימא מלונדון. התיאור שלהם נשמע ממש כמו קלישאה כיפית של קיימות: כל הקולקציה עשויה מבדים טבעיים ללא כימיקלים, שמגודלים ונטווים בחברה משפחתית בקארלה, הודו. הם מעצבים מספר מצומצם של פריטים קלאסיים ומייצרים רק לפי הזמנה, מה שאומר שתחכו בערך חודש לפריט שלכן (אבל יהיו מינימום נפגעים בדרך).

>>>
אגב, מאז שהז׳קט הגיע לא הורדתי אותו (עד שנהיה ממש קר) והוא אפילו זכה לאיזכור בראיון שהתפרסם אתמול עם מיכל לוי ארבל ואיתי במאקו (זו היתה דרכי לשלב בשיחה את העובדה שנטע חוטר ראיינה אותנו):

״גרוס ולוי ארבל מגיעות שתיהן מאותו התחום, עיתונות האופנה. שתיהן מתייצבות לראיון בחולצות פסים ומקדישות את הדקות הראשונות לדיון בז'קט ממותג קיימות שלא הכרתי. כאילו, לא ידעתי שיש דבר כזה מותגי קיימות, וממה שהצלחתי להבין זה בגדים שלוקח חודש לייצר ולשלוח ללקוח.״

>>>
The world was on fire and no one could save me but you

(ותודה לשחף סגל ששלחה לי את הביצוע הזה)