4

a

b

c

תמונות מתוך הספר "איך להיות פריזאית, לא משנה איפה את נמצאת", המוכיחות כי פריזאיות של כבוד יודעות לחשוף כתף (רק אחת), משאירות את הבתים המינימליסטיים לדניות ומצטלמות לפחות פעם אחת בחיים כשצווארון הגולף מכסה להן את הפה.

>>>
טיפים נבחרים מהספר, כפי שהופיעו (די מזמן) בטור 'וידויים מתא המדידה' בזמנים מודרניים (כולל קצת עריכה מאוחרת):

הוצאות הספרים יודעות שכל מה שאנחנו רוצות להיות זה פריזאיות. אחרי הצלחת הספר "שיק פריזאי", קבלו את: איך להיות פריזאית, לא משנה איפה את נמצאת. הנחת המפתח: פריזאיות היא עניין של גישה ולא עניין של גיאוגרפיה. מאחורי הספר עומדות ארבע נשים שכוחן בצרפתיותן (אחת מהן, קרולין דה מגרט, מוכרת לקהילת קוראות הבלוג) והן מבטיחות שאחרי שתגמרי לקרוא תדעי הכל על אהבה, סגנון והרגלים רעים בסגנון פריזאי. עד שתצליחי לשים עליו יד, הנה כמה טיפים שיעזרו לך להיות פריזאית בלי לצאת מהבית:

* פריזאיות לא מפחדות להזדקן. הן מפחדות רק מהפחד.
* מי שרוצה להצטרף לשבט הפריזאי, מוטב לה שתמצא את הבושם *שלה* לפני גיל 30. אחרי שמצאת אותו, תצטרכי להשתמש בו עד גיל 60. מותר לך לבגוד בו מדי פעם, אבל רק בימים קרים.
* חל איסור חמור על שימוש מוגזם באיפור, בגדים צבעוניים ואקססוריז.
* כשאת זקוקה לתספורת, את צריכה לספר את עצמך או להעזר באחותך (פריזאית אמיתי מכירה את כל מעצבי השיער הנכונים, אבל בתור חברים טובים, ולא על תקן נותני שירות).
* אין כזה דבר עקבים נמוכים. תחליטי: שטוח או גבוה.
* תגידי לא ללוגואים.
* עוד במגירת הבשום פנים ואופן: תיקים מזוייפים וציצים מזוייפים.
* כשבחור מתקשר, כך פועלים באופן פריזאי: אל תעני מיד. כשתעני, אל תזהי שזה הוא (לא שמרת את המספר שלו). בקשי ממנו לחזור אליו עוד חמש דקות, את פשוט לא לבד כרגע.
* לכל פריזאית שמכבדת את עצמה יש פריט אחד שמזוהה איתה, והיא לובשת אותו כל פעם שהיא רוצה להרגיש ממש טוב. כן, אותו אחד.
* המראה הטבעי הוא תוצאה של מאמץ ומיומנות שעוברת מדור לדור. למשל: מותר לך לצבוע שיער, אבל רק לצבע שאמא טבע נתנה לך. פריזאיות גם לא משתמשות במייק אפ, עור הפנים שלהן תמיד חשוף, אבל מטופל ומטופח. למי שמש לא יכולה בלי הגנה, הפריזאיות מאשרות שימוש מבוקר בקונסילר או בקרם בי.בי.
* מה לא לעשות: לא לשאול מישהו במה הוא עובד. לא להגזים עם הלבנת השיניים. או עם מריטת הגבות. לא להציג תמונות חתונה בסלון. לא להיות חברה של הילדים שלך. לא לקחת את עצמך יותר מדי ברצינות.

>>>
אחרי ש(נדמה לי ש)הצלחתי להיות פריזיאית במזרח התיכון, נותר רק לחכות לכותרים הבאים: איך להיות משפחת מלוכה בריטית בלי דם כחול או אזרחות אירופאית, איך להיות נשיאת ארה"ב בלי לגור בבית הלבן וכמובן: איך להיות עורכת אופנה בלי להיות עורכת אופנה (הספר הזה ממש כותב את עצמו).

>>>
עוד משהו: פריזאית אמיתית אומרת שלום לכולם, אבל לא רוצה לדבר עם אף אחד.

>>>
פריזאית בתל אביב