גארנס דורה, אישה שמתעסקת לאחרונה הרבה באריזה. התמונות מהאינסטגרם שלה

>>>
תעודת אורזת מצטיינת, או: עצות אריזה מגארנס דורה
(התפרסם בטור שלי בלאשה)

כאילו שענייני אריזה לא היו אתגריים מספיק לפני תמונות הזוועה משדות התעופה ברחבי העולם, עכשיו אנחנו נאלצות לארוז (״אנחנו״ – אלה מאיתנו שהתמזל מזלן לצאת לחופשה) כשמעלינו מרחפת עננת אי וודאות. פחות ״מה לארוז לשבוע על החוף ביוון״ ויותר ״מה לארוז כך שלא יישבר לי הלב כשהמזוודה לא תגיע ובנוסף אולי לא תימצא לעולם״. אריזה הפכה לפרויקט מיון מורכב בנוסח מארי קונדו בחזקת אינסוף: מאילו בגדים אשמח להיפטר ובמקביל אוכל לבלות איתם חופשה נעימה? האם יש לי בארון בגדים כאלה? אולי אני צריכה לרכוש בגדים כאלה? (התשובה היא: לא). עם הנושא המורכב של בחירת הבגדים לחופשה/מסירה לא אוכל לעזור היום, אבל למרבה השמחה ממש לאחרונה נחת אצלי במייל הניוזלטר של גארנס דורה ואיתו המלצת אריזה חדשנית. להבדיל מהרשימות המסורתיות המחולקות על פי אירועים (מה ללבוש ליום טיול ברגל ומה ללבוש לארוחת ערב), לוקיישנים (מה לקחת לחוף ומה לקחת לעיר) לפי מזג אוויר או אפילו על פי התיקים (מה לקחת בתיק לטיסה, מה לקחת בתיק הרחצה, מה לקחת במזוודה), גארנס מציעה רשימה שמתמקדת בך. היא מניחה שאת יודעת כבר לחשב כמה תחתונים וטי שירטים צריך לארוז לחופשה, שכבר פיצחת את קוד הלבוש לפי עונות ואירגנת לעצמך מלתחת קפסולה שתעבוד תמיד, ועתה היא מתמקדת ברשימה שמחולקת לפי רגשות. יותר נכון: רשימה שתסייע לך להימנע מצער, תיסכול ואכזבה:

הדברים שאי אפשר לטוס בלעדיהם
דרכון, רשיון נהיגה, צילום של שניהם על הטלפון.
אני מוסיפה גם: טלפון, מטען, כרטיס אשראי (כן, למרות האפל פיי. ליתר ביטחון) ואזניות, ספרים, סדרות וסרטים שהורדת מבעוד מועד לטלפון.

הדברים שמעצבן לארוז
את גארנס מעצבן לארוז מתאם לכל הארצות וקצת מזומן במטבע מקומי של ארץ היעד.

הדברים שאת תמיד שוכחת

מה גארנס שוכחת? פינצטה (היא מציינת בצדק שלשערות סוררות יש תיזמון מעיק ונטייה לצוץ בדיוק כשאת ביבשת אחרת), מספריים לציפורניים, קרם הגנה ומשחת שיניים.
לכל אחת יש את הרשימה המשונה שלה: בעוד שאין סיכוי שאשכח משחת שיניים או קרם הגנה, הרי שיש סיכוי טוב מאד שאמצא את עצמי בלי משקפי קריאה. אבל אין ספק שהעדרה של פינצטה בדיוק כשצריך פינצטה זה ארוע מחרב חופשות. מה שמביא אותנו לסעיף הבא:

הדברים שיכולים להרוס לך את החופש אם תגלי שלא ארזת אותם
גארנס שלנו לא יכולה להסתדר בלי אטמי אוזניים, מסכת שינה, חוט דנטלי, תרופות, כל מה שצריך למחזור.
נכון, אם לא נחתת באי בודד, אפשר למצוא כמעט את כל מה שמופיע ברשימה הזו, ובכל זאת יעצבן אותי מאד לגלות שמשקפי השמש נותרו על השולחן בסלון, שלא השכלתי לארוז כמה גומיות לשיער ושהנחתי בטעות שבחופש השיער מסתדר מעצמו והחלטתי לוותר על מברשת מחליקה לשיער.

הדברים שמעצבן לגלות שההחלטה לא לארוז אותם היתה טעות
ברשימה של גארנס: בגד ים (לא ידעתי שיש בריכה במלון!) ובגד לאימון.
אני אומרת: לשכוח בגד אימון זה מסר מהיקום.

>>>
We must not think of the things we could do with, but only of the things that we can't do without
עצת אריזה מג׳רום ק. ג׳רום, שלושה בסירה אחת

>>>
אל תשכחו לצרף למזוודה את תפילת הדרך ואייר טאג.
שיר למזוודה המתרחקת על המסוע:
Baby, I'm not movin' on
I'll love you long after you're gone