בפברואר 2013 שודר פרק 5 של העונה השניה של גירלז. הפרק עם פטריק ווילסון. ראיתי אותו שוב לכבוד יום הולדתו ה-11 (סתם, ראיתי אותו שוב כי אני רואה שוב את כל העונות).
אולי אתן זוכרות אותו. זה הפרק שבו פטריק ווילסון נכנס לגראמפי׳ס, הקפה בברוקלין שבו האנה וריי עובדים, ומתלונן שאחד העובדים מפנה את הזבל של בית הקפה אל הפח הפרטי שלו (הפרק נקרא one man's trash). ריי מתעקש שאין סיכוי שדבר כזה יקרה כי לבית הקפה יש פחים משלו. כמובן שזה בהחלט ייתכן והאנה, שאיבדה את המפתח לפח של גראמפי׳ס, משליכה את הזבל של בית הקפה בכל רחבי השכונה ובעיקר בפח הפרטי של פטריק ווילסון, העונה בפרק לשם ג׳ושוע (לא ג׳וש, הוא מתעקש, אלא ג׳ושוע).
כשהאנה מגיעה אל ג׳ושוע כדי להתנצל, הוא פותח את הדלת כשהוא שותה לימונדה ומזמין אותה פנימה. כשהיא מחליטה להכנס, היא עוברת למימד מקביל.
ג׳ושוע הוא רופא שאשתו זה עתה עזבה אותו וחזרה לסן דייגו, ממש כשהם גמרו לשפץ את הטאון האוס שלהם. וב״לשפץ״ אני מתכוונת שג׳ושוע שיפץ את הבית במו ידיו. המצלמה מתעכבת על פני הרהיטים, עבודות האמנות על הקירות, המחבתות, כפות העץ המסודרות יפה בכלי מתאים, קערת הפירות על האי במטבח.
״זה כאילו נכנסתי לסרט של ננסי מאיירס״, האנה אומרת. הצמד לא יוצא יותר מהבית הננסי מאיירסי הזה עד סוף הפרק (כולל סצנת משחק פינג פונג בתחתונים).

>>>
הפרק עם פטריק ווילסון הוא לא סתם עוד פרק. בפרק הזה הסדרה עוזבת לרגע את העולם המבולבל של האנה ועוברת לעולם בורגני מקביל, עולם עם מצעים איכותיים, מזווה מצויד, קערה עם פירות על האי וסוודרים אפורים מקשמיר בארון.
אני אוהבת את הפרק הזה כי:
א. אני מעדיפה סרטים של ננסי מאיירס על פני רוב הז׳אנרים, אז ברור שאשמח לנוח לרגע מהתלאות של הצעירים ביקום ננסי מאיירס גם באמצע עונה של גירלז. בעיקר באמצע עונה של גירלז (״למצוא בוטן אחד בשקית חמניותֿ״, יהודה אטלס).
ב. זה פרק שמוכיח את מה שכולנו יודעות: העולם לא שייך לצעירים.

לקראת סוף הפרק האנה מגלה בעצב ותדהמה שהיא בעצם רוצה להיות מאושרת.
מאושרת כמו שבורגנים מאושרים: ״אני רוצה את הדברים״ היא אומרת.
היא רוצה את המקרר שיש בו כל מה שצריך ואת כפות העץ ואת המצעים ואת הקערה עם הפירות.
היא נכנסת לשם ילדה, כזו שתפזר זבל בכל השכונה רק כדי להמנע מעימות. היא פוגשת אדם בוגר עם מקצוע אמיתי ומוכנות לעשות דברים אמיתיים בעולם (להיות רופא, להתחייב, לעבוד עם מקדחה) ש-אולי גם מתאהב בה לרגע, אבל בעיקר מטפל בה: מבשל, נותן לה ללבוש בגדים מונוכרומטיים רכים, מכבס בשבילה, בודק מה קורה איתה כשהיא מתעכבת במקלחת.
כשהיא יוצאת משם היא כבר מוכנה להיות אדם מבוגר בעצמה. אולי לא מיד, אבל מתישהו בהמשך. הוא יוצאת משם עם דרך.

>>>
.I realize I’m not different
.I want what everyone wants
.I want all the things
.I just want to be happy
(האנה, גירלז, עונה שניה, פרק 5)

>>>
אם התלהבתן בעיקר מהבית, הנה הפרטים:
1. הוא נמצא ליד פארק פורט גרין בברוקלין.
2. הוא נבנה ב-1860.
3. במקור הוא היה בית פרטי בן חמש קומות ושבעה חדרי שינה, היום הוא מחולק לשלוש דירות נפרדות.
4. ב-2016 הוא נמכר ב-5.6 מיליון דולר.

עוד תמונות: פה.

>>>