Staycation >>> הבנות של דורין פרנקפורט הפתיעו אותה וצילמו את הקולקציה החדשה בלי לצאת מהבית. קיאן פרנקפורט צילמה, קמיע סמית הצטלמה.

>>>
ואם כבר להשאר בבית: תכירו את האמביברטית. מתוך טור שהתפרסם בלאשה לא מזמן:

אינטרוברטית? אקסטרוברטית? אמביברטית!

לפני כמה שנים נכנסה המילה אינטרוברט לחיינו, הפילה אסימונים ונכנסה לשימוש יומיומי. מי נחשבת לאינטרוברטית? זו שלא זקוקה לאנשים סביבה סביב השעון, להפך, הם שואבים ממנה אנרגיה והיא צריכה כמה שעות לעצמה כדי להתמלא מחדש. רוב האינטרוברטים יגדירו את עצמם כמופנמים, חלקם יסבלו במקביל מחרדה חברתית ויש מי שיאמצו את ההגדרה שסיפקה איימי שומר בספרה (בתרגום חופשי): ״זה שאת אינטרוברטית לא אומר שאת ביישנית. זה אומר שאת נהנית להיות לבד. את לא סתם נהנית מזה, את צריכה את זה. אם את אינטרובטית אמיתית, מבחינתך אנשים אחרים הם ערפדים שניזונים מאנרגיה. את לא שונאת אותם, את רק צריכה למנן את החשיפה שלך אליהם.״
אם את אקסטרוברטית, ההפך מאינטרוברטית, את זקוקה לאנשים אחרים סביבך כל הזמן. לא בטוחה מה את? שני הטיפוסים נשמעים לא מוכרים, אבל את לא באמת מזדהה עם אף אחד מהם? קבלי את הטיפוס השלישי: האמביברט. מה זה אומר? עירבוב של השניים, למעשה. על פניו זה נשמע נפלא: האמביברטית יכולה לתקשר בקלות עם מגוון רחב של אנשים, היא נהנית גם להקשיב וגם לדבר על עצמה בלי לסבול מתופעות הלוואי הלא נעימות של אחיותיה האינטרוברטיות (שעשויות להימנע מאינטראקציות חברתית) והאקסטרוברטיות (שאומרים עליהן שהן פשוט לא מסוגלות להיות לבד עם עצמן). 
איך תדעי אם את אמביברטית?
האתר mindbodygreen.com מציג חמישה סימנים שסייעו לך לאבחן את עצמך:
1. את יודעת שאת לא בדיוק אקסטרוברטית או אינטרוברטית, אבל יש לך תכונות גם של אלה וגם של אלה (את אוהבת להיות לבד, אבל מצד שני אין לך שום בעיה להיכנס לחדר מלא אנשים שאת לא מכירה ולהצליח ליהנות).
2. יציאה עם חברים ממלאת אותך אנרגיה, וגם ישיבה בבית מול נטפליקס ממלאת אותך אנרגיה. תלוי במצב הרוח שלך באותו יום.
3. בעבודה את אוהבת לשלב בין עבודת צוות לעבודה עצמאית.
4. לפעמים השהייה עם יותר מדי אנשים מסביב מרוקנת אותך מאנרגיה, אבל לפעמים את מרגישה שאת חייבת אנשים סביבך.
5. בעוד שאקסטרוברטים נוטים להשתלט על השיחה והאינטרוברטים נוטים להקשיב, לך אין בעיה למלא את שני התפקידים.

נשמע מצוין? גם פה עלולות לצוץ בעיות: העניינים מתחילים להסתבך כשהאמביברטית לא מספיק קשובה לעצמה, למשל: היא תעשה תכניות כשהיא במצב רוח אקסטרוברטי, וכשבאמת יגיע הזמן לצאת מהבית, האינטרוברטית תרים ראש ותרצה להישאר מתחת לפוך. משימתה הגדולה של האמביברטית תהיה להקשיב לעצמה.

דברים שכדאי לך ללמוד לעשות אם את אמביברטית:
1. לשלוט בסביבה שלך. אם את עובדת במשרד, עדיף שתהיה לך דלת שאת יכולה לסגור. אם את עובדת מהבית, כדאי בכל זאת לשלב בלוח הזמנים שלך גם פגישות עם אנשים.  
2. לסנן שיחות. השנה היא 2020, גם אקסטרובטים צריכים ללמוד לתקשר בצורות אחרות.
3. למנן. לא להעמיס יותר מדי תכניות עם אנשים אחרים בסוף השבוע, ולא למלא יותר מדי את היומן באמצע השבוע.
4. ללמוד להגיד לא. עושה רושם שזה כח על ששווה לאמץ, גם אם את לא אמביברטית.

>>>
תראו איזה יופי: גיליתי אותה דרך שחף סגל שבעצמה גילתה אותה דרך האינסטגרם של מאיה דגן. היא רק בת 16, והיא גם כתבה והלחינה: